PROJECT MANAGEMENT
Project managementem se rozumí komplexní řízení stavebně investičních projektů pro investory a provázení investorů celým
procesem přípravy a realizace staveb od prvotního investičního záměru až po dokončení a předání stavby koncovým uživatelům.
Jednoznačnou výhodou pro investora, který se rozhodne využít našich služeb, je fakt, že po celou dobu přípravy i realizace ho
zastupuje jeden partner, který celou investici řídí po stránce technické i obchodní a veškeré informace předává investorovi tak,
aby ten se mohl kvalifikovaně rozhodnout.
Náš zákazník tedy nemusí jednat s jednotlivými účastníky výstavby (úřady, projektanti, stavební dodavatelé a další), celý systém
řízení, komunikace, koordinace a kontroly přebírá project manager (ať už jako tým nebo jako jednotlivec).
Níže uvedené služby v oblasti řízení projektů nabízíme jak ve formě komplexního balíčku, tak jako samostatné dílčí služby.
Každý projekt lze rozdělit do 3 fází:
- a) Fáze 1 - příprava projekt
- posouzení proveditelnosti plánované investice
- spolupráce s klientem na definování investičního záměru – stanovení zadání
- určení rolí a zodpovědností účastníků projektu, definování komunikačních toků a schémat zodpovědností
- stanovení možných rizik projektu
- vytvoření časového plánu; propočet celkových investičních nákladů
- příprava podkladů, organizace výběrového řízení na architekta/projektanta stavby vyhodnocení a projednání
nabídek, příprava návrhu smlouvy o dílo
- optimalizace projektu z hlediska finančního a časového
- součinnost s klientem při přípravě podkladů pro zajištění financování projektu
- řízení a koordinace všech účastníků projektu
- průběžné informování klienta o stavu projektu
- koordinace procesu projekčních prací v souladu se zadáním a časovým harmonogramem
- koordinace a kontrola vypracování dokumentace pro územní rozhodnutí, dokumentace pro stavební povolení
(později dokumentace pro výběr dodavatele a dokumentace pro provedení stavby) do detailu nutného pro projednávání
a získání těchto rozhodnutí a povolení legislativou
- řízení projednávání a získání legislativních rozhodnutí a povolení nezbytných pro zahájení realizace projektu
- příprava podkladů, organizace výběrového řízení na generálního dodavatele (nebo více dodavatelů) stavby,
vyhodnocení a projednání nabídek, příprava návrhu smlouvy o dílo,
- b) Fáze 2 - stavební proces
- koordinace a řízení všech účastníků stavebního procesu a projekčního týmu s cílem dokončení stavby v dohodnutém
časovém plánu, kvalitě a rozpočtu projektu
- zajištění služeb technického dozoru investora – podrobněji o
službách technického dozoru
- pravidelnou kontrolu a předávání informací klientovi o průběhu realizace projektu v kontextu odsouhlaseného
časového a finančního plánu
- včasné upozornění klienta na možná časová a finanční rizika
- kontrola finančního čerpání
- součinnost při prodeji nebo pronájmu jednotek
- příprava podkladů, organizace výběrového řízení na budoucího správce a provozovatele objektu (zahájení možné
ve fázi přípravy projektu)
- c) Fáze 3 - uvedení projektu do provozu
- řízení a koordinace účastníků projektu do fáze kolaudace a předání stavby
- součinnost při prodeji nebo pronájmu jednotek
- kontrola odstraňování závad
- Příprava podkladů pro uzavření smluv na média
- Příprava podkladů pro zápis stavby do katastru nemovitostí
- Finanční kontrola a vyhodnocení projektu
Základní schéma projektového řízení:
Organizační schéma připravujeme u každého investičního záměru individuálně.